Fuerteventura - gwarancja udanego urlopu

Fuerteventura to już trzecia wyspa z archipelagu Wysp Kanaryjskich, na której mieliśmy szczęście spędzić urlop. Ten skrawek lądu, przez wiele lat chyba nie był doceniany przez turystów z nad Wisły. Słyszałam i czytałam wiele opinii w stylu „nic tam nie ma”, „nuda”, itp. Tym bardziej byłam ciekawa, czy to możliwe? Jednak zanim zdecydowaliśmy się na wyjazd stało się coś niebywałego. Polacy wprost pokochali drugą co do wielkości wyspę kanaryjską i okazało się, że stawiając stopę na płycie lotniska wpisaliśmy się w obowiązujący już od kilku sezonów trend. Nie bez znaczenia, w tym nagłym przypływie miłości do tego miejsca, jest pewnie fakt, że od kilku lat na niektóre z wysp można dolecieć tanimi liniami z wielu polskich miast, co z pewnością minimalizuje koszty wyprawy przez ocean. My też skorzystaliśmy z tej opcji.

Tak jak i we wcześniejszych pobytach na czas wyjazdu wybraliśmy ferie zimowe. Co tu dużo kryć, nie jestem zwolennikiem naszego klimatu i takie choćby krótkie oderwanie się od zimowej aury jest dla mnie wielką przyjemnością. Ponieważ, głównie ze względu na pracę, mogliśmy pozwolić sobie jedynie na tygodniowy wypad, chcieliśmy wybrać hotel w miejscowości położonej w miarę centralnie, aby po ponad pięciogodzinnym locie, jak najszybciej oddać się relaksowi, a nie fundować sobie jeszcze długi transfer do hotelu. Miało to również znaczenie w związku z tym, iż chcieliśmy zwiedzić zarówno północ jak i południe wyspy. Przy wyborze pomogła mi moja siostra Ola, która wraz ze swoim mężem była już rok wcześniej na Fuercie, a na dodatek zdecydowali się jechać z nami i w tym roku. Wybrałyśmy  Elba Castillo San Jorge & Antigua Suite Hotel  w Caleta De Fuste. Głównie ze względu na dzieci zdecydowałyśmy się na formułę All Inclusive, więc po za ceną nic nie wyróżniało naszej oferty od tej z biura podróży.

Samo miasteczko, to typowo turystyczna miejscowość, jakich tam wiele. Jak to zwykle bywa pewne cechy miasteczka przez jednych odbierane będą za plusy, a przez innych za wielkie minusy. Co mam na myśli? W Calecie nie znajdziecie pięknych kilometrowych plaż z niebiańsko drobniutkim jaśniutkim piaseczkiem, z których bądź, co bądź słynie ta wyspa. Ma jednak całkiem sporą plażę w zatoczce, co powoduje, że jest ona bardziej zaciszna od innych, dodatkowo w sezonie zimowym jest prawie zupełnie pusta. Miasteczko nie jest z pewnością także centrum rozrywkowym wyspy, zimą nie widać tu działających dyskotek czy typowych klubów nocnych, otwarte są jednak wszystkie restauracje i bary.

Nasz hotel położony był nad samym oceanem i powiem szczerze, że głównie to kusiło mnie najbardziej. Jeszcze nigdy nie byliśmy w hotelu który wybudowany był bezpośrednio przy wielkiej wodzie. Od oceanu dzieliła nas jedynie piesza promenada spacerowa ciągnąca się wzdłuż całego miasteczka i dalej w każdą ze stron do kolejnych kurortów. Bałam się co prawda, że szklane ekrany oddzielające hotelowy basen od promenady nie uchronią nas od zimnego wiatru z nad oceanu, ale na szczęście się pomyliłam i było tam przyjemnie cieplutko. Elba Castillo San Jorge & Antigua Suite Hotel    jak większość typowo wakacyjnych hoteli oferuje bogaty program animacji zarówno dla dzieci jak i dorosłych. Ponieważ dużo czasu spędzaliśmy poza obiektem, to w te dni kiedy korzystaliśmy z infrastruktury hotelu, dzieciaki chętnie brały udział w animacjach przy basenie, czy wieczorem, co oczywiście siłą rzeczy powodowało, że i my uczestniczyliśmy w wieczornych programach. Zawsze znajdzie się ktoś, kto dopatrzy się dziury w całym i obsmaruje hotel na forach podróżniczych. My - cała nasza siódemka nie mieliśmy absolutnie żadnych zastrzeżeń. Personel nastawiony był wyjątkowo przyjaźnie do Polaków, chętnie popisywali się znajomością polskich słówek zarówno w restauracji jak i w recepcji. Dostaliśmy pokoje z bocznym widokiem na ocean, więc to również było dla nas miłą niespodzianką. Jedzenie różnorodne z elementami kuchni lokalnej czyli dużo ryb, kozina, owoce morza, itp. Jednym zdaniem mówiąc hotel spełniał wszelkie nasze oczekiwania.

Tygodniowy pobyt na Fuerteveturze to oczywiście za krótko, ciężko podzielić czas na liczne atrakcje, które oferuje wyspa. Miejsce to jest również chętnie wybierane przez miłośników różnych sportów wodnych i rowerowych.

Moim zdaniem ta niewielka wyspa zasługuje na tę dużą popularność, którą ostatnio zyskała. Zdecydowanie jest tu co robić i wcale nie można się tu nudzić, no chyba że to czyjś sposób na wakacje. My wypożyczyliśmy samochód na dwa dni i udało nam się całkiem dużo zobaczyć. Pierwsza trasa, to pętla po południowej części wyspy od Ajuy po Morro-Jable, druga trasa to północna część wyspy od Betancurii po Corralejo.