Paryż z dziećmi

Paryż jakoś nigdy nie był dla mnie takim miejscem, które chciałabym odwiedzić za wszelką cenę. To oczywiste, że tak duże miasto z tyloma atrakcjami, musi być warte poznania, no, ale na mojej liście miejsc do zobaczenia nie plasował się wysoko. Inne miejsca we Francji już chętniej, marzę o zamkach i pałacach nad Loarą, czy o rejsie barką Canal du Midi lub chociażby o lazurowym wybrzeżu i festiwalu cytrusów w Menton - chyba mogłabym tak bez końca.

Paryż był jednak wielkim marzenie mojego synka Mateusza i tak to za sprawą wielkiego dziecięcego marzenia zrozumiałam jak bardzo zawiódł mnie mój podróżniczy instynkt, spychając to miasto do długiej kolejki pod tytułem „kiedyś, ale na pewno nie teraz”. Tak, więc zdecydowaliśmy, że jedziemy na podbój Paryża. Cieszyłam się bardzo, bo już od dłuższego czasu nie byliśmy całą rodziną na zagranicznych wojażach. Wiele relacji naszych znajomych i też te znalezione na ciekawych blogach podróżniczych donosiły złowrogo PARYŻ JEST DROGI.  Starałam się, więc przemyśleć wszystkie opcje zarówno dojazdu, noclegów jak i to gdzie jeść i co zwiedzać, bo jest nas przecież piątka, a to mnoży koszta w oczywisty sposób. Miał to być również taki test czy dzieciaki dorosły już do typowej miejskiej turystyki, która choć niewątpliwie jest bardzo fascynująca, jest też bardzo męcząca.

Po przeanalizowaniu wszystkich opcji zdecydowaliśmy się na podróż samochodem, z dodatkowym noclegiem po drodze. Tanie linie lotnicze oferują bardzo dobre ceny na loty do stolicy Francji, ale te najlepsze stawki obowiązują przy podróży z małym bagażem, a transfer z lotniska do miasta też podbija znacząco cenę. Tak, więc w piątek po południu dojechaliśmy naszą piękną autostradą pod granicę niemiecką i przenocowaliśmy w pensjonacie, a w sobotę skoro świt ruszyliśmy do Paryża. Podróż minęła nam sprawnie, bez żadnych komplikacji i około 17-tej po południu dotarliśmy na miejsce.

Paryż z dziećmi

Nocleg zarezerwowaliśmy na podparyskim kempingu za pośrednictwem firmy Eurokamp. Takie kempingi to zdecydowanie najlepsza opcja przy podróży z dziećmi. Domki są wygodne, świetnie wyposażone, teren zadbany, bezpieczny, z miejscami do rekreacji: plac zabaw, boiska do badmintona, kosza itp. Kemping w Maisons Laffitte jest niewielki i w całości znajduje się na wyspie na Sekwanie. Jego położenie jest świetne! Na tyle daleko od centrum Paryża, że można tu świetnie odpocząć od zgiełku dużego miasta, i na tyle blisko, że od wczesnych godzin porannych do późnych godzin nocnych, można w niespełna pół godziny znaleźć się tam. Na miejscu jest sklepik z artykułami spożywczymi, pamiątkami, itp., oraz miła restauracja z tarasem z widokiem na rzekę.

Sobotni wieczór spędziliśmy na odpoczynku, zapoznaniu się z terenem, kolacji w „naszej” restauracji i kilku kieliszkach wina, które zresztą otrzymaliśmy, jako powitalny prezent od Eurocampu. Maria z Mateuszem szaleli na niewielkim placu zabaw, a Michał zaczął od nakręcenia krótkiego filmiku z kempingu.

Na najbliższe sześć dni zaplanowałam dość intensywny program zwiedzania uwzględniający zainteresowania naszej piątki, ale przede wszystkim dostosowany do dzieci, bez zawalania ich dziełami sztuki, które w tej chwili są dla nich zupełnie nieatrakcyjne. Jeszcze będą miały czas na Luwr, lepiej niech zachwycą się Muzeum Historii Naturalnej. To miał być cudowny, beztroski tydzień w Paryżu, który zapamiętają na długo i może kiedyś zapragną wrócić tu, zobaczyć te wszystkie wspaniałości ukryte za murami wielkich muzeów. Poza tym w cztery dni (a tyle mieliśmy zaplanowane na sam Paryż ), po prostu nie da się zwiedzić wszystkiego.