Cotswolds - prezent doskonały



Cotswolds - prezent doskonały

    Zaczęło się banalnie od zdjęcia zobaczonego w Internecie – Arlington Row - Bibury. Pięknie, cudnie, chcę tam pojechać. Gdzie to jest? Wielka Brytania – Cotswolds. Czar prysł –prowincja angielska, na pewno drogo, jak tam się dostać, jak poruszać po okolicy, no i … drogo.

Cotswolds - prezent doskonały

  Przez kilka kolejnych dni obejrzałam z milion zdjęć z całego Cotswolds zakochałam się absolutnie. Opowiedziałam o mojej nowej miłości całej rodzinie i ocierając łezkę w oku powoli myśli moje zajmowały inne piękne miejsca na świecie. Mijały kolejne tygodnie i zupełnie niepostrzeżenie zaczęłam zbliżać się ku czterdziestce. Jakim prezentem można sprawić przyjemność komuś takiemu jak ja, oczywiście podróżą. Zostałam poinformowana prze siostrę, że mam nic nie planować na pierwszy tydzień lipca, gdyż razem z mamą zabierają mnie w podróż – niespodziankę. Co miesiąc zadawały mi zagadkę związaną z miejscem naszej wyprawy. Już po trzech zagadkach domyśliłam się – Cirencester stolica Cotswolds, nie wierzyłam, a jednak ! Tak oto Cotswolds - prezent doskonały stał się czymś więcej niż marzeniem. No i się zaczęło, wszystko trzeba zaplanować ! Wiedziałam, że na zwiedzanie mamy trzy pełne dni, mogłam wybrać co chcę zobaczyć. Przeczytałam co tylko mogłam o zwiedzaniu tego rejonu i niestety kolejne wpisy na blogach, artykuły w gazetach, przewodniki donosiły, że bez samochodu marne są szanse na zobaczenie głównych atrakcji. Opowiem więc, że bez samochodu i za przyzwoite pieniądze można. Ale najpierw o tym, dlaczego ten obszar jest tak niezwykły.

Cotswolds - prezent doskonałyCotswolds - prezent doskonałyCotswolds - prezent doskonały

    Cotswolds to pasmo wzgórz wapiennych w południowo-środkowej Anglii, leżące głównie na terytorium hrabstw Gloucestershire i Oxfordshire . Wzgórza słyną z hodowli owiec i licznych kamieniołomów pozyskujących wapień. W Cotswolds żółtawy wapień służy do budowli absolutnie wszystkiego : kościołów, murków granicznych, zabudowań gospodarczych, domów, domków i imponujących rezydencji. Malownicze wzgórza z setkami owiec i kamienna zabudowa małych wiosek to sielankowy krajobraz, który przyciąga co roku tysiące turystów.

Cotswolds - prezent doskonałyCotswolds - prezent doskonały

Cotswolds - prezent doskonały

         W kolejnych wpisach pokażę ułamek tego fantastycznego regionu między innymi dostojną wieżę Broadway Tower , urocze Tetbury czy osławione Bibury. Opiszę też jak poruszać się po Cotswolds bez samochodu, gdzie jeść i spać żeby nie zbankrutować.

Cotswolds - prezent doskonały

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Fuerteventura - gwarancja udanego urlopu

Bari jest autentyczne!

Eze, Lazurowe Wybrzeże - tu jest pięknie!